W tym roku po raz pierwszy redakcja „Monitora Biznesu” i „Monitora Rynkowego”, przeprowadziła badanie opinii polskich internautów nt. produktów. Marka Activejet osiągnęła najwyższy wynik w swojej kategorii, zdobywając tym samym tytuł Laura Internetu.
Celem programu jest wyłonienie wiodących pod względem jakości produktów z różnych segmentów rynku w oparciu o naukową analizę polskich zasobów internetowych. W kategorii „zamiennik tuszu do drukarki” analizie poddano ponad 555 tys. dokumentów poświęconych 13 markom alternatywnych materiałów eksploatacyjnych. Jak się okazało, aż 36% z nich, czyli ponad 200 tys. dotyczyło marki Activejet. Następnie, dzięki możliwościom semantycznej analizy wyszukiwanych treści, zbadano, że spośród wszystkich pozytywnych opinii nt. zamienników aż 32% dotyczyło produktów marki Activejet. Oznacza to, że marka Activejet jest nie tylko najpopularniejszą, ale też najlepiej ocenianą marką zamienników tuszów do drukarek.