17-04-2015
Według badania przeprowadzonego na zlecenie IT Resellera, tusze i tonery marki ActiveJet cieszą się wśród polskich sprzedawców materiałów eksploatacyjnych największą popularnością. Wyniki ankiety za zeszły rok opublikowano w marcowym magazynie IT Reseller.
- Wyniki sondażu przeprowadzonego dla IT Resellera ogromnie nas cieszą. Trzeba pamiętać, że obecnie rynek alternatywnych materiałów do drukarek jest bardzo trudny i wymagający. Sprzedaż urządzeń, a co za tym idzie materiałów eksploatacyjnych spada. Dlatego też dobra rozpoznawalność naszej marki wśród odbiorców jest dla nas bardzo ważna. Potwierdza, że przyjęta strategia produktowa wspierana innowacyjną kampanią marketingową i komunikacyjną przynosi satysfakcjonujące efekty – mówi Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ACTION S.A. ds. marki ActiveJet.
Ankietowani resellerzy odpowiadali również na pytanie jakie atramenty najczęściej kupowali klienci. Wyniki sondażu wskazują, że materiały alternatywne zwiększają swój dystans w stosunku do oryginałów. W 2013 r. zamienne tusze zebrały 60,3% głosów; natomiast w 2014 było to już 62,3%. Kolejne pytanie, na które w niezależnym badaniu odpowiadali respondenci dotyczyło kryterium wyboru. Okazuje się, że obecnie klienci przy nabyciu atramentu czy tonera do drukarki kierują się przede wszystkim opinią sprzedawcy (53,9%), w następnej kolejności jest to własne doświadczenie (33,0%), a dopiero na trzecim miejscu jest cena – najtańsze produkty wybiera zaledwie 13,1% ankietowanych.
- Statystyki dotyczące najczęściej kupowanych przez klientów produktów są zbieżne z naszymi obserwacjami. Opublikowane przez IT Reseller badania wskazują jednak na bardzo ciekawą rzecz. Okazuje się, że dziś kryterium wyboru atramentu czy tonera do drukarki to już nie cena, a przede wszystkim opinia sprzedawcy czy własne doświadczenie. W tym kontekście wysokie noty zamienników są najlepszym dowodem na to, że odbiorcy wybierając te produkty polegają na sprawdzonych, markowych produktach, takich jak ActiveJet - dodaje Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ACTION S.A. ds. marki ActiveJet.