10-04-2013
ActiveJet, marka własna ACTION S.A. zajęła pierwsze miejsce w niezależnym badaniu przeprowadzonym przez PART/ITReseller, w którym ponad 42% Resellerów wskazało tusze i tonery ActiveJet jako najczęściej kupowane przez klientów. Mimo trudnej sytuacji na rynku, w porównaniu z zeszłorocznymi badaniami ActiveJet zanotował wzrost.
Na pytanie o najczęściej kupowane marki producentów alternatywnych atramentów i tonerów ponad 42% pytanych Resellerów wskazało na ActiveJet. To ponad dwukrotnie więcej niż następna w kolejności marka.
Zdaniem Resellerów najwięcej można zarobić sprzedając materiały alternatywne do druku. Jedynie 15% respondentów wskazało na materiały oryginalne. Z badania wynika, że przy zakupie największa grupa klientów – blisko 42% - kieruje się kryterium niskiej ceny, co trzeci Reseller wskazuje na własne doświadczenia klientów. Według 28% badanych dla kupującego ważna jest opinia sprzedawcy.
Niezależne badaniu PART ITReseller potwierdzają, że ActiveJet jest niekwestionowanym liderem branży materiałów alternatywnych do drukowania. Pomimo zmniejszającego się rynku zanotowaliśmy wzrost sprzedaży. Cały czas poszerzamy naszą ofertę o nowe produkty, a Resellerzy doceniają materiały alternatywne m. in. za to, że marża na ich sprzedaży jest zdecydowanie wyższa – powiedział Rafał Ornowski, Pełnomocnik Zarządu ds. Marki w ACTION S.A., będącej właścicielem marki ActiveJet.
ActiveJet obchodzi w tym roku jubileusz 10lecia powstania. Przez dekadę obecności na rynku marka zdobyła niekwestionowaną pozycję lidera branży materiałów alternatywnych i znacząco zwiększyła rozpoznawalności dzięki m.in. niestandardowym akcjom marketingowym, takimi jak sponsoring Klubu Piłkarskiego Legia Warszawa.
Więcej wiadomości na temat badania znajdują się w kwietniowym wydaniu ITReseller.